28 maart 2022

Versus 137

Eind maart wordt Versus 137 gedrukt. Het nummer zal enkele dagen later in de bus vallen bij onze leden, die hierbij ook een nieuwe ledenpas ontvangen.

Zonder column van Peter Van Gucht, maar met alle andere vaste rubrieken en een aantal interessante artikelen is ook deze aflevering weer gevuld met veel informatie voor de fans van Suske en Wiske.

De cover werd getekend door Jan Bosschaert, die samen met Marc Legendre het zesde deel in de hommage-reeks afleverde. Geduvel op de heide verschijnt op 4 mei. De sfeertekening die Bosschaert voor dit nummer maakte geeft alvast een voorproefje van het verhaal.
De redactie interviewde de tekenaar ook over zijn band met Suske en Wiske.

De biografie van Achiel, die trouwe butler van Krimson, wordt afgesloten met een overzicht van zijn optredens in de avonturen vanaf 1986. De gedienstige helper blijkt minstens zo'n slecht karakter te hebben als zijn werkgever.

Klaas Rigterink dook in zijn archief en toont daaruit enkele displays die tussen 1980 en 2000 werden gebruikt om de nieuwste avonturen van Suske en Wiske onder de aandacht van de lezers te brengen.

In deze Versus ook een preview van De maffe markies, waarin de Van Zwollems een hernieuwd optreden beleven.

Leden van De Fameuze Fanclub ontvangen 4 keer per jaar het magazine Versus. Nog geen lid van De Fameuze Fanclub? Neem dan een kijkje op de Lidmaatschapspagina.

Versus 137