18 december 2018

Versus 124

Christian Verhaeghe tekende speciaal voor de Fameuze Fanclub een fraaie cover voor de laatste Versus van 2018.
De illustratie laat direct de belangrijkste thema's zien die in dit nummer aan de orde komen, de Onze-Lieve-Vrouwekathedraal en Pieter Paul Rubens.

Niels van der Made belicht in een artikel dat de lezer meenemt naar de Sinjorenstad en Amoras de verschijning van de Antwerpse kathedraal in de avonturen van Suske en Wiske.

Pieter Paul Rubens, bij fans van Suske en Wiske welbekend uit het prachtige album "De raap van Rubens" komt op meerdere manieren aan bod.
De voorpublicatie van het verhaal in de krant maakte indruk op redacteur Peer van den Heuvel. Hij schrijft erover in een nieuwe rubriek waarin voortaan steeds een jaar uit de geschiedenis van Suske en Wiske onder de loep zal worden genomen. In deze aflevering is dit 1976, "Het jaar van de raap" .
Klaas Rigterink belicht de schilderijen die Paul Geerts in het verhaal heeft verwerkt en tenslotte blijkt Lambik ook in zijn eigen reeks "De grappen van Lambik" al grote bewondering voor de schilder te hebben gehad.

De inmiddels traditionele preview voor een nieuw verhaal toont dit keer de beginpagina's van eerste verhaal van Suske en Wiske dat in 2019 zal verschijnen, "Lambik Plastiek".
Peter Van Gucht en Luc Morjaeu besteden beiden aandacht aan dit verhaal. Peter schrijft over de wijze waarop het thema van het album, de plastic vervuiling werd gekozen, terwijl Luc op zijn tekentafel enkele schetsen laat zien.

In de korte rubrieken die de inhoud van de Versus completeren tonen we onder meer het ledenbeeldje voor 2019. De keuze is dit keer gevallen op Moe Mie, de moeder van Jerom.

Leden van de Fanclub maken kans op een gesigneerd exemplaar van het hommage-album "Boemerang" door deel te nemen aan de prijsvraag die in dit nummer is opgenomen.

Ledenbeeldje 2019: Moe Mie