26 november 2021

Lambik met boeken

Na het succesvolle portret van Willy Vandersteen aan zijn tekentafel brengt De Fameuze Fanclub opnieuw een exclusief beeld van Suske en Wiske uit.
Dit keer is het zelfs een complete beeldengroep geworden.
Fons von Dommelen maakte dit keer een tafereel gebaseerd op een scene uit De Windmakers.

Het iconische verhaal waar het tafereel op is gebaseerd werd in 1959 voorgepubliceerd in de krant en verscheen in 1960 voor het eerst in album.

Deze beeldengroep van Parastone, "Lambik met boeken", (SW 64)  is speciaal gemaakt voor De Fameuze Fanclub, de fanclub voor fans van Suske en Wiske.

Lambik heeft een encyclopedie gekochtLambik probeert een enorme stapel Suske en Wiske-strips in evenwicht te houden.

Het lijkt erop dat hij zichzelf weer eens overschat. De albums beginnen namelijk te vallen.

Gelukkig zijn Suske en Wiske in de buurt om hem te hulp te schieten.

Lambik heeft een vaste plaats op het plateau waar de figuren op staan. Hoe je de beeldjes van Suske en Wiske en Schanulleke rond hem plaatst, kies je zelf. Op die manier is elke beeldengroep uniek.

Deze uitgave verschijnt in een gelimiteerde oplage van 400 genummerde exemplaren en 26 auteursexemplaren, geletterd van A tot Z.

Alle exemplaren gaan vergezeld van een door Fons van Dommelen gesigneerd certificaat.

Het beeld heeft een afmeting van ca. L.22 cm x B.11 cm x H.20 cm en kan worden besteld in onze Webshop.

Let op: 1 exemplaar per persoon / adres / e-mailadres.

Lambik met boeken

Lambik met boekenLambik met boeken

WiskeSuskeSchanulleke