01 mei 2021

De Vroemvroem-club

Op 3 november 2021 verschijnt een tweede Suske en Wiske-hommage album van scenarist Yann en tekenaar Gerben Valkema met de titel De Vroemvroem-club
Dit duo leverde in 2017 ook al het eerste deel in de hommage-reeks af: Cromimi.

Na hun eerste album liepen de makers nog over van de ideeën voor volgende verhalen. Een nieuwe samenwerking tussen beide kleppers kon dan ook niet uitblijven.

Voor Gerben Valkema (winnaar van de Stripschapprijs 2021) is dit al het derde Suske en Wiske-album dat hij tekent. In 2017 verscheen De grandioze gitaar, een deel in de serie voor SOS Kinderdorpen, dat hij samen maakte met zanger Guus Meeuwis.

De korte inhoud van het verhaal:
Een geheimzinnige vogel, een witte raaf met een bolhoed op z'n kop en overmaatse schoenen aan de poten, vervangt een van de eieren uit Wiskes boodschappenmandje door een toverei. Wanneer tante Sidonia voor Jerom een omelet klaarmaakt, weerklinkt plots een luide knal. Waar ze stond te koken, ligt nu een klein meisje dat verdacht veel op haar lijkt. Het is niemand minder dan Alice Van Stiffrycke, de ontvoerde kleindochter van de Texaanse miljardair Byron Van Stiffrycke... Hiermee kondigt zich voor onze vrienden een avontuur aan vol magische wezens, gevaarlijke boeven, heksen en... rotte eieren!
Het begin van De Vroemvroem-club
De eerste beelden die we kunnen laten zien, zijn veelbelovend. Het plezier spat van de dynamische strippagina's! Geniet in het bijgaande fotoalbum alvast mee van onder meer de fake cover (dus niet de definitieve cover) met een vette knipoog naar een klassiek Suske en Wiske-album, enkele afgewerkte pagina's, schetsen in verschillende stadia én het ontwerp van een nieuw familielid.
De inkleuring van het album werd verzorgd door Shirow Di Rosso, die ook de kleuren verzorgd in de reeks De kronieken van Amoras.

De Vroemvroem-club

Bekijk fotoalbum ›