02 december 2019

De preutse prinses

In het jaar dat Suske en Wiske hun 75-jarig bestaan vieren verschijnt een nieuw verhaal van Paul Geerts.
Het album, "De preutse prinses", verschijnt niet in de gewone reeks maar als vierde deel in de serie hommage-albums.

De inkting van de tekeningen wordt verzocht door de man waarmee Geerts in zijn Studio-tijd ook jarenlang heeft samengewerkt: Eric De Rop.

De publicatie van het album stond gepland voor eind maart 2020, precies 75 jaar nadat de eerste stroken van "Rikki en Wiske" in de krant verschenen.
Als gevolg van de coronacrisis werd de release echter uitgesteld tot 20 mei.

Met dank aan Standaard Uitgeverij konden we begin oktober 2019 in absolute primeur een fragment tonen uit dit album.

De preutse prinses

Na tientallen jaren zal er dus nog één keer een nieuw verhaal verschijnen van de hand van de allereerste opvolger van Willy Vandersteen. De leden van De Fameuze Fanclub hadden al kunnen vermoeden dat er iets moois stond te gebeuren. Er werd namelijk al subtiel naar gehint in de gesprekken die De Perfecte Podcast had met Paul Geerts en Eric De Rop, waarvan een verkorte versie te lezen was in de juni-editie van ons ledenblad Versus.

Studio Vandersteen gunt ons ook al een blik op de geletterde versie van de bovenstaande stroken.
De preutse prinses

Het album wordt, op verzoek van Paul Geerts, uitgegeven in de klassieke layout met een rode kaft en een tekening in een kader.
De preutse prinses

De preutse prinses zal worden gepresenteerd op de 33e Suske en Wiske Fandag, die op 29 maart 2020 in Nieuwegein wordt gehouden.
Paul Geerts en Eric De Rop zullen beiden aanwezig zijn om het album te signeren.