14 april 2024
Suske en Wiske Fandag 2024
Op zondag 14 april 2024 houdt De Fameuze Fanclub de 34ste Suske en Wiske Fandag in Sporthal De Beuk in Oudenbosch.

px; ?>
Na een goed ontvangen eerste editie in de Brabantse plaats keren Suske en Wiske in 2024 terug op deze locatie.
We hopen de fans en belangstellenden uit Nederland én Vlaanderen weer massaal te verwelkomen. Oudenbosch ligt vlakbij Roosendaal en is goed bereikbaar met de trein, zowel voor fans uit Nederland als voor fans uit Vlaanderen. Ook voor bezoekers die van wat verder moeten komen, is Oudenbosch zeker de moeite waard. De indrukwekkende basiliek in het centrum van Oudenbosch is een negentiende-eeuwse kopie van de Sint-Pietersbasiliek in Rome. Zien is geloven!

Programma
Studio Vandersteen op de Suske en Wiske Fandag 2023Verder mogen de fans rekenen op een mooie line-up van signerende Studio Vandersteen-medewerkers. De nieuwe hoofdtekenaar Wout Schoonis zal aanwezig zijn, net als scenarist Peter Van Gucht, decortekenaar Christian Verhaeghe en inkleurster Sabine De Meyer.

Daarnaast is er een beursgedeelte met stands van handelaren en leden vol Suske en Wiske-strips en -curiosa en een veiling met mooie kavels. Je kan op de foto met Suske en Wiske en Parastone live aan het werk zien bij het boetseren van een Suske en Wiske-beeldje. Het Suske en Wiske Museum uit Kalmthout (B) voorziet een leuke activiteit voor de jongste bezoekers. Kortom... een leuk gezinsuitje voor jonge en minder jonge stripliefhebbers!

Eregast Luc Morjaeu
De uil van SidoneiaVorig jaar nam Luc Morjaeu na achttien jaar afscheid als de vierde hoofdtekenaar van de bekendste stripreeks van de Benelux. Ter gelegenheid van de Suske en Wiske Fandag verschijnt zijn laatste Suske en Wiske-verhaal De uil van Sidoneia. Daarnaast tekende hij de cover voor het nieuwe Jerom-album De vredige veldslag, een verhaal uit de jaren 80 dat ook op de Suske en Wiske Fandag voor het eerst als album verschijnt. Luc Morjaeu zal als eregast aanwezig zijn om beide albums te signeren voor de trouwe fans, samen met inkter Thijs Wessels.

De medewerkers van Studio Vandersteen signeren zowel 's ochtends als in de middag. Luc Morjaeu en Thijs Wessels zijn alleen 's middags aanwezig.
Lees alle informatie over de signeersessies in het signeerreglement.

N.B.: Ben je lid van De Fameuze Fanclub en wil je graag Suske en Wiske-albums of -curiosa verkopen? Huur dan een ledentafel van anderhalve meter voor 25 euro! (Meer tafels mag natuurlijk ook!) De Brabantse gezelligheid krijg je er gratis bij! Inschrijven d.m.v. een mail naar: fandag@fameuzefanclub.nl.

Suske en Wiske Fandag 2024

Parkeerplattegrond Oudenbosch